top of page

הדרכות ופיתוח עובדים

כל בעלים של ארגון, עסק או חברה יודעים שהעובדים הם לב ליבה של ההצלחה שלהם ובלי עובדים טובים, נאמנים, מסורים ומסופקים, לא נוכל להגיע לשום מקום, לא נוכל לצמוח ובטח שלא לפתח את העסק שלנו לכיוונים חדשים. לשם כך, עלינו להשקיע בהדרכות ופיתוח עובדים לאורך כל השנה, לתחזק צוות עובדים איכותי ולוודא כי אנו מגדירים את המטרות שלנו אחת לחצי שנה ובודקים איפה אנחנו עומדים מבחינת שביעות הרצון של העובדים בארגון, הישגים ארגוניים וכדומה. מחקרים מראים כי עובדים שעוברים הדרכות הם עובדים יעילים יותר, עובדים שמחים יותר ועובדים שנעים להם יותר בארגון שלהם.

אילו סוגים של הדרכות ופיתוח עובדים קיימים?

יש 3 סוגים עיקריים של תהליכים הדרכתיים אותם מעבירים בארגונים השונים… כמובן שההדרכות, גודלן ואופין משתנה לחלוטין בין ארגון לארגון אבל זה באופן כללי…

[if !supportLists]1. [endif]הדרכות ופיתוח עובדים בצורה פרונטלית - כאן מדובר במצגת, ממש כמו בשיטה המסורתית. זה יכול להיות באופן שבו העובדים יושבים בשורה ומאזינים להרצאה וזה יכול להיות הרצאה אינטימית יותר, מסביב לשולחן למשל בו מציגים לעובדים את המוצרים והשירותים החדשים, מעבירים להם כל מיני שיטות להגדיל מכירות, מארגנים הדרכה משותפת בה העובדים לוקחים חלק פעיל ועוד. לשיטה זו יתרונות רבים כמו למשל שיתוף פעולה בין הצוות לבין מערך ההדרכה, זיהוי נקודות חולשה וחוזק של הצוות בזמן אמת, גיבוש, שבירת שיגרה ועוד. החסרונות של שיטה זו הם בכך שהיא גובה מהארגון משאבים רבים כמו כוח אדם, עלויות כספיות של צוות הדרכה וזמן.

[if !supportLists]2. [endif]הדרכת ופיתוח עובדים בצורה דיגיטלית - היום ניתן לפתח כל מיני תוכנות ולומדות ולהעביר אותן לצוותים השונים ללמידה עצמאית. בנוסף, לומדות אלו מתאימות לכל מיני תקופות כמו למשל אם צריך להכשיר את העובדים מבחינה בטחונית או בטיחותית, אם יש מוצר חדש שרוצים להציג בפני העובדים וכדומה… שיטה זו נחשבת ליעילה שכן היא מתבצעת בצורה עצמאית והיא גם חוסכת בטווח הארוך משאבים רבים לארגון. החיסרון שלה זה שאין תקשורת כל כך בין העובדים עצמם.

המאמר הדרכת ופיתוח עובדים פורסם ראשון בהיי טיץ'

הדרכת ופיתוח עובדים


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
RSS Feed
bottom of page