top of page

למידה מתוקשבת - פיתוח הדרכה מתוקשבת

למרות שמדובר בתחום שנמצא כבר בקדמת הבמה לא מעט זמן, עדיין יש ארגונים, עסקים וחברות שלא יודעים מה זה בכלל פיתוח הדרכה מתוקשבת. במאמר הבא נסביר לכם כל מה שצריך לדעת על פיתוח הדרכה מתוקשבת ומה זה אומר.

למידה מתוקשבת מכונה גם בשפה היותר מקצועית e-learning. הרעיון הוא לעשות שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים במטרה לאפשר לאנשים, בעלי תפקידים, עובדים, סטודנטים וכדומה ללמוד מגוון סוגים של תחומים מכל מקום ובכל זמן.

ניקח את הדוגמא הקלאסית של לימודים מרחוק. אם עד לפני מספר שנים כל חייל משוחרר שראה את עצמו משתלב בחיים האקדמיים היה נרשם לקורס הכנה לפסיכומטרי אשר מועבר בצורה פרונטליתף היום יש לא מעט אנשים שבוחרים לעשות זאת דרך תוכנות ולומדות מובנות.

היתרונות של למידה מתוקשבת

[if !supportLists]1. [endif]חיסכון אדיר בזמן ובכוח אדם - במקום לגייס מדריכים, לרכז קבוצה של אנשים במקום מסוים, למרוח את הזמן בשאלות

של אנשים שלא מבינים משהו ספיציפי, כל אחד יכול להתקדם בקצב שלו ולמצות את הפוטנציאל שלו מהתהליך הלימודי.

[if !supportLists]2. [endif]ייעול ארגוני - למידה מתוקשבת מאפשרת לכל ארגון לבנות מערכי הדרכה ספציפיים על פי הצרכים של הארגון. ניתן לפתח ולייצר כמה תוכנות בהתאם למחלקות ולתפקידים השונים שצריכים לעבור הכשרה.

למעשה, הדרכה מתוקשבת מאפשרת לייעל באופן בלתי רגיל את כל תהליך ומערך ההדרכה של הארגון. שילוב בין כתיבה טכנית, העברת מסרים בצורה מדויקת על פי קהלי יעד עוזרת לנו להפיק את המיטב מתהליך הלמידה ולא לבזבז זמן מיותר. את תהליך הפיתוח מבצעים כמובן על פי הדרישות והצרכים של ההון האנושי בכל ארגון, על פי האמצעים הטכנולוגיים שקיימים בארגון בכדי ליצור תהליכי למידה אפקטיביים.

המטרה הינה לספק לארגון בסיס גמיש וארוך טווח, לפתח מערך ידע עשיר שיאפשר למידה גם מחוץ וגם בתוך הארגון. כמובן שכל מערך ההדרכה והלומדות שעוברות תהליכי פיתוח מקצועיים מתועדים ותמיד אפשר לבצע עדכונים ושינויים בהתאם לצרכים של הארגון.

לסיכום, הקדמה כבר כאן כך שאם עדיין לא הכנסתם לארגון שלכם מערך הדרכה ולמידה מתוקשב, זה עדיין לא מאוחר וזה יאפשר לכם לשים את תהליכי הלמידה של העובדים שלכם במקום הראשון.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
RSS Feed
bottom of page