top of page

פיתוח הדרכה בהייטק

חברות הייטק רבות עוסקות בפיתוח מערך ההדרכה שלהם מתוך הבנה עמוקה שללא מערך הדרכה חזק, יציב ומאורגן, עתיד החברה לוט בערפל. כיום ארגון שלא מסתכל מספר שנים קדימה בהיבט של הכשרה וגיוסים יכול למצוא את עצמו מפגר מאחור בעוד המתחרים שלו עוקפים אותו בסיבוב בהיבט של חדשנות, מחקר ופיתוח, מוצרים חדשים ועוד. חברות רבות במשק בונות לעצמן בעקבות כך תכנית גיוס באמצעות מחלקת משאבי האנוש כאשר בצוותא עם מחלקת ההדרכה והקליטה של החברה בונים קורסים לעובדים החדשים אשר מטרתם קליטה מהירה ויעילה בחברה על מנת שהחברה תוכל לשמור על רצף תעסוקתי אך גם לעמוד במטרות הצמיחה שלה לעתיד. לכן החלטנו להציג בפניכם מספר נקודות חשובות של פיתוח הדרכה בהייטק.

יתרונות של הדרכה באמצעות טכנולוגיה

כיום ארגוני ההייטק בוחרים להשתמש באמצעים של הדרכה ממוחשבת כמו תוכנות שמותאמות אישית לארגון שלהם היות וזה עוזר להם רבות בתהליך הגיוס של העובדים החדשים.

למשל במידה ויש תוכנה שמסבירה לעובד החדש את כל הדברים שהוא צריך לדעת על החברה אז זה מפנה את העובדים האחרים למטלות אחרות ומייעל את הארגון בצורה ניכרת שכן העובדים האחרים לא צריכים לעסוק בהדרכה פרונטלית. בנוסף הדרכה באמצעות טכנולוגיה היא מאוד אינטואיטיבית והיא דבר שכיום אנו מורגלים אליו עוד מבתי הספר ואפילו מהלימודים האקדמיים שם ישנם קורסים ממוחשבים גם כן.

כמו כן, הדרכה באמצעות טכנולוגיה ותוכנות מחשב מקנה לחברות ההייטק גמישות רבה יותר בגיוסים שכן הם יכולים להרשות לעצמם לגייס גם מספר מצומצם של עובדים ואפילו עובד אחד או שניים מבלי שזה יעלה להם כסף רב.

כלומר, חברה שמגייסת עובד אחד וצריכה לעשות לו תהליך קליטה של אחד על אחד מבזבזת זמן וכסף של העובד שצריך לבצע את הקליטה והחפיפה. במידה והחברה תשתמש בתוכנת מחשב ולימודים מקוונים היא יכולה לחסוך כסף רב של ההדרכה וזמן של העובד שמבצע את החפיפה שכן הוא יכול לעסוק בדברים אחרים באותו זמן ורק לענות על שאלות או אי בהירויות.

אין ספק שכיום הכיוון של רוב החברות במשק הוא הדרכה ממוחשבת במקום הדרכות פרונטליות בעקבות כל היתרונות שציינו זה עתה ולכן חברות רבות מצטיידות להן בתוכנות ייעודיות לצרכים שלהם במסגרתן העובד מקבל הכשרה ממוחשבת בהתאם לצרכי החברה.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
RSS Feed
bottom of page