top of page

5 כלים דיגטליים חדשניים למורים

אם אתה מחנך או מורה שאף פעם לא מפסיק להתפתח, אז אתה בהחלט יכול למצוא את המאמר הזה בר שימוש. עכשיו נדון כיצד תוכל לשפר את השיעורים שלך באמצעות 5 כלים חדשניים ומבדרים שתלמידיך יאהבו.

כלים דיגיטליים של פיתוח הדרכה עבור מורים להשתמש בכיתות

לתפוס את תשומת הלב של התלמידים ולשמור על כולם פעילים במהלך השיעור הוא מאוד חשוב, אבל גם מאוד קשה להשיג זאת. על מנת להפוך את השיעורים לאינטראקטיביים יותר, מהנים וחינוכיים בו זמנית, על המורים לשים לב לשיטות ולכלי לימוד חדשים. כלי פיתוח הדרכה למורים אלה יכולים לסייע הן למורים והן לתלמידים, לאפשר להם גישה קלה יותר לחומרי למידה, לציון מהיר ויעיל יותר וכו '. עבור אותם מורים שמחפשים דרך חדשה לשיפור הכיתה שלהם, הנה 5 כלים שצריכים להקל על עבודתם ולהביא ערך נוסף לתלמידיהם.

1.Google Classroom

שירות זה של גוגל מאפשר למורים לארגן את הכיתה שלהם, ליצור אינטראקציה עם התלמידים, לתת ציון לעבודתם, לבדוק את ההתקדמות שלהם, ועוד. מכיוון שהיא זמינה במכשירים חכמים ורק דורשת חשבון גוגל, Google Classroom מביאה מידה מסוימת של גמישות הן למורה והן לתלמידים.

זה עובד די פשוט; המורה יוצר כיתה ומזמין את התלמידים להצטרף על ידי שליחת הזמנה דרך Gmail. לאחר מכן התלמידים מצטרפים לכיתה ויש להם גישה מיידית לכל החומרים שהמורה מספק. יתר על כן, המורה יכול ליצור חידונים, ליצור בחינות, מבחנים ואפילו ליצור לוח שנה של הכיתה עם תאריכים חשובים, כך התלמידים תמיד יכולים להישאר מעודכנים וכו'. למורה יש גישה לעבודה השוטפת של התלמידים ויש לו את היכולת לספק משוב תובנה. במילה אחת, כלי זה הוא כיתה וירטואלית שתמיד פתוחה וזמינה.

פיתוח הדרכה למורים

2.Editing Service

חלק מהתלמידים הם סופרים מוכשרים ואין להם בעיה ביצירת כל סוג של תוכן כתוב. עם זאת, לא כל התלמידים הם העתיד ולעתים קרובות במאבק עם חיבורים ומשימות בכתב. שירותי העריכה יכולים לעזור לתלמידים להשתמש במסמכי המונח שלהם, ביקורות ספרים, מחקרים, הגהה וכו'. סוגי שירותים מקוונים אלה מאפשרים לתלמידים לקחת חלק מהעומס, במקרה שיש להם יותר מדי על הידיים. בנוסף, תוכנת הגהה זאת מאפשרת לתלמידים ללמוד מן הטעויות שלהם ולהשתפר באיות ודקדוק.

עם זאת, כלי זה הוא לא רק עבור אלה שאינם מחוננים וסופרים. תלמידים בינלאומיים יכולים גם להשיג יותר ולהתקדם במהירות בעזרת שירותי עריכה מקוונים.

3.ClassMarker

כלי פשוט זה מאפשר למורים ליצור מבחן מקוון שנותן ציון באופן מיידי, אשר יכול לחסוך להם הרבה זמן ולאפשר להם להתמקד בנושאים חשובים יותר. מה שבאמת טוב בכלי הזה הוא שהוא מאפשר תוכן מולטימדיה, כך מורים יכול להוסיף תמונות או קטעי וידאו על גיליון המבחן בכדי להפוך את החוויה כולה ליותר אטרקטיבי ואינטראקטיבי.

למורה יש את היכולת ליצור קבוצות ולתת לכל קבוצה מבחן נפרד, אבל יש גם את האפשרות ליצור בדיקה אחת ולשתף קישור למבחן עם הכיתה כולה באמצעות דוא"ל. התלמידים מקבלים את תוצאות הבחינה באופן מיידי, וכל הבדיקות מאוחסנות במסד הנתונים האישי של המורה, שזו דרך מצוינת לעקוב אחר התקדמותו של כל תלמיד. בנוסף, ClassMarker מאפשר הגדרת מגבלת זמן עבור כל מבחן, אשר יכול לעזור למורים במקרה שיש להם מספר רב של תלמידים לשים לב אליהם.

4.Edmodo

כלי שימושי נוסף שלא רק הופך את חווית ההוראה לקלה יותר, אלא גם מסייע לשלב מורים, תלמידים והורים בתהליך הלמידה. Edmodo מאפשר למורים ליצור קבוצות, חידונים, להקצות בחינות, לנהל את ההתקדמות של התלמידים וכו', אפשר גם לחבר את Edmodo עם חשבון גוגל או מיקרוסופט ולהעביר קבצים משירות אחד למשנהו בצורה חלקה.

כלי זה הוא דרך מצוינת לשמור על ההורים מעודכנים עם אירועים עתידיים, ציונים נוכחיים, התקדמות וכו', אז המורים יכולים לאפשר גישה הן לתלמידים והן להורים, לכל משתמש יש רמה מסוימת של גישה לתוכן. בדרך זו ההורים יוכלו לראות מה הם צריכים לעשות כאשר מדובר בסיוע לילדים שלהם להשיג תוצאות טובות יותר.

Edmodo גם מאפשר למורים ותלמידים מכל רחבי העולם לחלוק ידע ומשאבים אחד עם השני. אחת התכונות של כלי זה היא היכולת לשתף כל סוג של תוכן עם משתמשים אחרים ולקבל גישה לחומרים שאחרים החליטו לשתף.

5.Kahoot

האם מישהו אמר שמשחקים אינם חינוכיים? Kahoot הוא כלי למידה המאפשר למורים ולתלמידים ליצור משחקים מהנים על מנת לבחון ידע ולעסוק בכיתה כולה. אין כמעט גבול למספר השאלות או לתבניתן; אתה יכול לבחור מקום, קטעי וידאו, תמונות, ואפילו דיאגרמות לכל שאלה כדי להפוך את המשחק ליותר מעניין.

סוג זה של חווית למידה יכול באמת לשמור על כל הכיתה מעורבת ופעילה, כל תלמיד מצטרף למשחק באמצעות המכשירים החכמים שלהם, בעוד התוצאות מופיעות על מסך משותף שכולם יכולים לראות. יצירת צוותים מרובים יכול לבנות אווירה תחרותית אשר התלמידים היו נהנים ממנה. בנוסף, Kahoot מאפשר לך לכלול גם את התלמידים שאין באפשרותם להשתתף בשיעור, אבל הם כן יכולים להשתתף במשחק. יתר על כן, מורים יכולים להקצות שיעורי בית באמצעות כלי זה, ויש להם גישה מיידית לתוצאות.

מסקנות

כאשר העידן הדיגיטלי משתלט, חשוב לכלול כלים דיגיטליים לתוך תהליך הלמידה. התלמידים מסתמכים על מכשירים חכמים ואינטרנט יותר מאשר על שיטות למידה קונבנציונאליות. עמידה במגמה זו מאפשרת למורה להבין טוב יותר את התלמידים ואת צרכיהם. בנוסף, כלים אלה הופכים את תהליך הלמידה לאינטראקטיבי יותר ומאפשרים זרימה קלה יותר של מידע, מה שהופך את עבודת המורה לקלה הרבה יותר.

המאמר פיתוח הדרכה למורים פורסם ראשון בהיי טיץ'

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
RSS Feed
bottom of page