top of page

הדרכות פיתוח מנהלים - טכנולוגיה לצד מסורת

ארגון מצליח הוא ארגון שהמנהלים שלו מחזיקים בידע, ביכולות ובמיומנויות אשר מצד אחד משרתים את טובת הארגון כלומר מן הסתם תורמים לתהליכים בתוך הארגון ומייעלים אותו מבפנים ומצד שני מאפשרים גמישות ניהולית, הקשבה לצוות, פיתוח כיווני חשיבה חדשים שכן הם חשים סיפוק ממקום העבודה שלהם. הדרכות פיתוח מנהלים הם חלק בלתי נפרד מכל תהליך ארגוני שכן המנהלים הם לב לבם של הארגון.

הדרכות פיתוח מנהלים מתאימות לארגונים ועמותות, למגזר הציבורי ולמגזר העסקי. השאלה אותה חשוב לשאול היא איך בכלל והאם ניתן ללמוד ניהול.

אז כן, יש המון דרכים מגוונות שיכולות לעזור לנו להשתפר מבחינה ניהולית כאשר הדרכות פיתוח מנהלים הן אחת הדרכים הללו. הדרכות מהסוג הזה יכולות להתבצע בצורה פרונטלית, של הרצאה בקבוצות לפי תחומים או צוותים או לחלופין באמצעות תוכנות לומדות אותן פיתחו באופן ספציפי במטרה להכשיר מנהלים בנישה מסוימת.

למרות שאנו נמצאים בעידן טכנולוגי מתקדם בו ניתן ללמוד בעצמנו כל כך הרבה תחומים ולהיחשף לאינספור מקורות מידע, מרבית תהליכי ההכשרה של מנהלים עדיין מבוצעים בצורה של למידה מסורתית.

[if !supportLists]1. [endif]חיפוש אחר הנוסחא - מנהלים צריכים לעבוד לפי צ’ק ליסט. תהליכים שמחפשים את חיזוק השליטה אצל מנהלים, זאת על ידי הצבת מטרות ובקרה לאורך כל תהליך הלמידה.

[if !supportLists]2. [endif]לינאריות - אני מלמד את המנהל שלי x וכתוצאה מכך הוא מיישם y.

[if !supportLists]3. [endif]תפוקה ברורה מראש - משהו שנקבע בראש עם יכולת השפעה קטנה על המנהלים, הדגש כאן הוא על יעילות.

למידה זו בעלת ערך רב כמנהלים שכן היא מבוססת על הכשרה ועל מחקרים. העניין הוא שזה לא מספיק ועלינו לשלב גם כלים מהיום יום, משהו יותר יישומי שאנחנו יכולים לחוות בפועל. ניתן לעשות את השילוב הזה בין הלמידה המסורתית לבין הלמידה החוויתית על ידי שילוב תוכנות לומדה כמו למשל תוכנות מציאות מדומה, הבאת תהליכים למקום של שינוי שתאפשר לכל מנהל לתת כיוון אפקטיבי לעובדים שלו.

לסיכום, שווה לשלב בין שני סוגי הלמידה וכך לאפשר למנהלים שלכם להפיק את המיטב והמירב מתהליך ההדרכה.

פיתוח הדרכות מנהלים

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
RSS Feed
bottom of page