top of page

מהי הדרכה טובה?

כל מנהל, ראש צוות וכמובן ראש צוות הדרכה צריך בשלב כזה או אחר להעביר לעובדים בארגון סוגים שונים של הדרכות והכשרות. זו יכולה להיות הדרכה להנהלה, לעובדים עצמם ואפילו הדרכה ללקוחות. חשוב לעשות הבחנה בין קהלי היעד אליהם אנו מעבירים את המידע ואת המסרים השונים ולהתאים עבורם את סוג ההדרכה.

בעוד ללקוחות ולצוותים גדולים, לרוב נרצה להעביר הדרכות בצורה של פרזנטציה, לתהליכי למידה ממושכים אשר באים לשפר את היכולות של הצוותים בתוך הארגון ולשרת את מטרותיו, פעמים רבות עדיף דווקא לבחור בפיתוח לומדות ותוכנות ולאפשר לימוד עצמאי או לימוד בקבוצות קטנות על פי קצב ההתקדמות האישי של כל אחד ואחת בארגון ועל פי התחומים בהם הם עוסקים. כך לא רק שאפשר למקד את התוכן בצורה טובה יותר לפי אותם קהלי יעד: מחלקת פרסום ושיווק, מחלקת משאבי אנוש, מחלקת פיתוח מוצר, מחלקת שירות לקוחות וכדומה, אלא גם אפשר לייעל את זמני הלמידה ולהפוך אותה לאפקטיבית בצורה משמעותית.

ובכן, ממש כמו שאפשר להשיג למידה טובה בפרזנטציה או הרצאה המחולקת לנושאים שונים, כך אפשר לעשות גם באמצעות לומדות ותוכנות דיגיטליות. טרם מפתחים את הלומדה בהתאם לצרכים של הארגון, חשוב להבין לעומק מהם התכנים שאנו רוצים להעביר כלומר ממה מורכבים הידע והמידע שישתלבו כמובן בתוך הלומדות. בשלב הבא עלינו לתכנן את שלבי הלמידה כדי שכל חלק או נושא שאנו רוצים להעביר יחולקו בצורה אופטימלית וכך תתאפשר הבנה ותהליכי למידה שיובילו כמובן לתוצאות.

לכל תהליך של למידה ואין זה משנה באיזה אופן הוא מתבצע יש שלושה שלבים.

[if !supportLists]1. [endif]קבלת המידע

[if !supportLists]2. [endif]הבנת המידה

[if !supportLists]3. [endif]יישום המידע

כאשר תוכנה או לומדה עוברות תהליכי פיתוח ממוקדים המותאמים לצרכים של הארגון, שני השלבים הראשונים מתבססים על העברת מידע בצורה הכי טובה שיכולה להיות מה שיוביל להבנה מעמיקה של התוכן. כמובן שבין שני השלבים הראשונים לשלב השלישי יש להעניק ללומדים את האפשרות לשאול שאלות, להבין לעומק את הדברים וזה בעצם מה שהופך את ההדרכה להרבה יותר אפקטיבית.

מהי הדרכה טובה?

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
RSS Feed
bottom of page